Trace Mayer: Understanding Bitcoin Security

8 reaktioner på ”Trace Mayer: Understanding Bitcoin Security

    • Är inte så insatt, men ju mer jag lär mig ju mer positiv blir jag. Vill verkligen se ett alternativ till statens påtvingade sönderprintade papperspengar.

      Vad tror du?

      • Är jag för dåligt insatt för att tycka allt för mycket men det är ju riktigt intressant, om vi pratar om Bitcoins. Kryptovalutor (heter det så på svenska?) som koncept är i min mening en briljant rationalisering. Funderar på att investera lite och slänga upp en mining-server som ändå står o skräpar på kontoret. Ska läsa på lite mer. Vore intressant om du skrev om det framöver ifall du själv går i den riktningen!

    • en kollega körde igång en laptop på test under morgonkaffet. Ny burk för runt 10k genererade en avkastning exkl. elkostnader på 1krona och 50 öre / månad🙂 Det man ska köpa är en s.k. dedikerad ASIC miner för ca 2000usd som jag förstår det. Nya maskiner som precis tagits fram och knäcker alla tidigare rigs med hästlängder. Nyare varianter kan betala av sig på någon månad har jag läst, men jag kommer undersöka detta ordentligt i veckan. Som jag förstår det finns en ”historisk” profability decline på en faktor av 0,5 / år, men med den nya specialbyggda hårdvara som nu släpps av butterflylabs.com (se jalapeno, single sc och minirig SC) finns givetvis en hög sannolikhet i snabbare prestandainflation. Våra tekniker ska titta på det under veckan och om det ser bra ut tar vi hem en maskin eller två.

      • Mycket intressant, det kanske kan vara ett bra komplement till goldminers i portföljen😉.

        ”Nyare varianter kan betala av sig på någon månad har jag läst”

        Låter väldigt bra

  1. If it sounds to good to be true, it probably is😉 Det är iofs. sant i kanske några månader för dem som får tag på en av de nyaste maskinerna före de flesta andra. Tex. Single sc-maskinen jag nämnde tidigare och som inte shippats ännu kommer per burk representera en promille av nätverkets nuvarande totala beräkningsförmåga och kostar 1300usd. Mao så fort de t.ex. första 1000 skeppas har nätverket dubblat sin kapacitet över en natt, och avkastningen halverats. Det innebär också att det snart inte finns några hempc’s som gör jobbet. inser att det finns dem som är så mkt bättre än mig på det där, men en blev iaf lite rikare på kunskap🙂

Kommentera

