Guld & silver testar viktiga nivåer

Guldet har fallit igenom MA30 men vände upp från MA100. MA100 är en viktig nivå, se bara hur guldet studsade exakt från den nivån från maj till augusti 2012. Ren tillfällighet? Knappast.

scgld

Silver föll igenom MA50 men vände upp från MA150 precis som det gjorde februari 2010 innan den stora uppgången. Nivån var också ett viktigt stöd från maj till augusti 2012.scslv

Tyvärr har jag inte längre än tre års historisk, skulle vilja se mycket längre bakåt i tiden hur dessa nivåer fungerat som stöd eller motstånd. Någon som vet var man kan få tag på det?

7 reaktioner på ”Guld & silver testar viktiga nivåer

  1. Här delar jag inte entusiasmen för vad allt detta betyder. Allt agerande som manipulerar priserna kommer ha att göra med betydligt skilda problem än vad som gällde under exempelvis 2010. De som var starkast då är säkert fortfarande starkast eller åtminstone starka. När det lossnar får vi veta till vilken nivå deras styrka kunde välja prisnivån. Jag gjorde denna analys:

    http://www.illojal.se/2012/12/silvrets-pris-de-ar-som-kommer.html

    Tanken är att hålla hårdare i den typ av fakta som inte kan manipuleras. Jag har misströstat runt förhoppningen att manipulatörerna skall få slut på idéer.

    • Tack för den, märkligt nog får jag andra nivåer även när jag kör silver spot hos stockcharts, dvs olika nivåer på SLV, $silver och din chart. MA50 är tydlig lång sikt, nivån är uppenbarligen viktig som stöd och mostånd av någon anledning.

      • Jag har också märkt att MA ibland kan skilja sig (ibland mer eller mindre) på samma underliggande för olika chartsleverantörer. Det är märkligt och jag har ingen bra förklaring, ser det som anomaliteter.

  2. Även om jag inte vet säkert, så tror jag det är en tillfällighet att priserna verkar vända uppåt såhär en vecka innan årsslutet. Jag tror det vänder ned igen, inom några dagar, för att sen stiga Efter årsskiftet igen. Se förra årsskiftet i silvergraferna – en tydligen otroligt time’ad (precist sammanfallande med kalendern) botten.

Kommentera

