Nu har jag viktat över allt till IT- & banksektorn.

Har dock 1% kvar i ädelmetaller, 0,5% i fysiskt varav 0,25% är fysiskt silver och resten guld. Resten 0,5% har jag placerat i tio olika ädelmetallsbolag med bra ”cashflow”, känns tryggt med avkastande bolag. Diversifiering är nyckeln till framgång. Större delen är numera diversifierad mot teknik och banksektorn, gillar Yahoo (bra cashflow) och Swedbank eftersom de har hög exponering mot den svenska bostadsmarknaden som ser mycket stark ut. Teknik och banker som gäller nu alltså. Men har alltid kvar 1% i ädelmetallsrelaterat om det skulle vända om några år, typ fem eller så.

Rätt nöjd med diversiferingen från ädelmetaller. Jag varnar numera för den sektorn, det är har fallit för mycket för att jag ska vara intresserad. Bloggens fokus i fortsättningen är andra intressanta branscher som stigit mycket senaste åren. Nu kanske någon tycker jag är korkad som gillade ädelmetallsaktierna när de kostade dubbelt så mycket som idag men det är jag inte. Det är smart, jag kör det som går bra (är dyrt) för tillfället. Dagens lästips:

Lösningen för dig som har en totalt kvaddad PM-portfölj

Nu kör vi!

11 reaktioner på ”Nu har jag viktat över allt till IT- & banksektorn.

  1. hahaha, låter som ett spännande koncept! För övrigt så känns det som värsta mellandagsrean nu inom PM…synd att du gått över till att bara köpa dyra och övervärderade aktier..

  2. 🙂 ja han borde faktiskt bespara oss att det numer låter som ´vad var det jag sa, ni borde lyssnat på mig och diversifierat. Det var ju efter ”ganska” kraftiga ras han ens började nämna detta.

    Jag fortsätter på bära eller brista jag och fyller på vid varje inkomst jag får. Har tom tagit ett lån i veckan då jag anser att jag heldre satsar en större summa nu och betalar av efterhand än att sätta in varje månad. Min fru börjar nog tycka att jag är på väg att tappa det helt, haha.

    jag håller alla tummar jag har för att jag får in pengarna snart och hinner in i Gold Resource under 10$

  3. Vad är det här för larv? Du borde koncentrera dig mer på dina egna placeringar än att skriva som värsta skvallerblaskan om andra bloggar. Den där uppenbara galningen du länkar till är ju dessutom en rolig figur. Han driver själv en annan blog än den där som han rekar alla möjliga kanadabolag på som gått uselt. Men det förtäljer inte riktigt historien där. Märkligt va?

    • Är det bloggpolisen som är i farten?😀 Du har nog missförstått det isf, vad jag vet har Coldturkey69 inte ”rekat” några aktier alls, däremot har han skrivit om bolag han själv investerar i och eftersom det är ädelmetallsbolag så har de gått dåligt.

      F.ö handlar det inte om att bolagen gått dåligt, det handlar om att en person som REKAT aktier när de kostade över 100% mer än de gör idag nu REKAR att diversifiera (sälja äldemetallsaktier) när de aktier som tidigare rekats mer än halverats. Jag tycker det är mycket komiskt.

      • Ja nu är det ju inte så att bloggaren du refererar till började rekommendera diversifiering igår. Det har pågått länge, vilket du även vet då du uppenbarligen följer honom. Men du gillar väl att förlöjliga antar jag.

        • Om jag minns rätt så hade ”bloggaren” redan en ganska havererad PM-portfölj när han påbörjade sin ”diversifiering”, det var lixom själva anledningen. Plus att fokus då fortfarande skulle ligga på PM-juniorerna, allt enligt ”bloggaren”. Men minnet kan vara selektivt ibland…=)

  4. Haha! Har länge också tyckt att det är komiskt att han föreapkar diveraifiering när hans favorit bolag redan har blivit total slaktade.

Kommentera

