TSX venture teknisk analys

Här är ett ytterligare tecken på att HUI faktiskt bottnade för någon vecka sedan, TSX venture ser ut att ha slagit i ett starkt stöd i en stor teknisk formation. Formationen väger extra tungt imo eftersom TSX venture är nere vid en stödnivå som sträcker sig hela vägen tillbaka till 2001:

sccdnx

Finner det mycket ologiskt att TSX.v på en fri marknad ska handlas på lägre nivåer än 2001 samtidigt som världens största börsindex slår ATH dagligen och penningmängden mer än dubblats sedan dess.

12 reaktioner på ”TSX venture teknisk analys

  1. Ursäkta om tråkigt påpekande, men i TSX Venture tycker jag mig se en ganska rejäl huvud/skuldra.. Jag röstar fortfarande för försiktighet, jag tror inte att det handlar om fria marknader. Vidare tror jag att De har i princip fria händer att göra vad som. Och om man tittar på vad de hittills har gjort med kurserna (och ädelmetall), så skulle jag inte förvånas över om det härifrån fortsätter ännu längre åt samma håll, dvs ännu hårdare (och marknadsmässigt ologisk) nedtryckning. IMO så behövs en nyhet om något betydande politiskt skifte för att vända det här.. Aktiekurserna kan fortfarande sjunka 75% (siffra helt ur luften) från dagens nivåer.

    • Om man utgår från att deras syfte med att sänka priserna så här lågt var att få småsparare mfl att sälja så borde det väl redan vara mission accomplished? Tror precis som du att de kan ta ner priserna lägre, med vore inte det kontraproduktivt? Ser inte vad de skulle tjäna på att sänka priserna under bolagens kassavärden även om inget förvånar mig längre.

      Sedan är det kostsamt för kartellen att hålla ädelmetallerna på artificiella nivåer med tanke på att flera stora länder köper fysiskt. Vi får se, jag ser att chansen för att det bottnat här är betydligt större än för fortsatt nedgång. Men jag trodde inte heller att HUI skulle rasa överhuvudtaget så vad jag tror väger inte speciellt tungt.

      • Absolut, det vore kontraproduktivt, förutsatt att deras målsättning var det du säger, eller för dem att bara tjäna lite enkla pengar.

        Och det är just där som misstron börjar gnaga i mig. Det här är människor/organisationer som är så mäktiga att de dirigerar Världsmarknader. Oavsett vad jag väljer att tro om dem eller deras intention, så vägrar jag tro att de är rakt upp och ned dumma eller ointelligenta. Ej heller kan jag gå med på att se någon tänkt person som har nått så långt upp i Världshierarkin(!) skulle vara mindre strategisk än någon genomsnittsarbetare. Alltså, jag tvivlar Starkt på att de skulle göra någonting som egentligen var onödigt.

        Long story short, så tror jag personligen att det handlar om ett regimskifte som den här världen aldrig tidigare sett. Jag tror att illuminati och Bilderberg-gruppen, i tyst maskopi med media (kolla tex bilden för artikeln http://www.dn.se/kultur-noje/musik/huset-fullt-hos-petter-wallenberg och googla efter bilder som kopplas till illuminati) och övriga etablissemanget, leder världen mot ett slags världsföretags-struktur, ett världsstyre, snarare än de separata och suveräna länder vi har idag. Jag har läst någonstans att en omvälvande förändring (den av världsordningen) underlättas, om den genomförs under kris-tider. Thus, jag tror att de ekonomiska kriserna vi ser överallt idag är ett strategiskt drag av dem som dirigerar. Jag tror att euron har kommit att användas som ett verktyg för detta, för att sänka land efter land som är inblandat. Och att göra det så psykiskt påtagligt för oss alla som möjligt. Jag tror att grekland är en success-story för dem. Liksom cypern, liksom de länder som kommer följa i dess spår.

        Och då har jag inte ens kommit in på det medicinska etablissemanget och liknande spårningar, och allt vad de reellt, varje dag, orsakar. Tillsammans med övriga internationella företag, i stil med Monsanto osv.

        Två intressanta videos i sammanhanget, som jag verkligen rekommenderar alla att se, är följande – den andra (som är 20 minuter) är den viktigaste, den första är mer informativ om bakgrunden:
        US is a Corporation – There are 2(!) US Constitutions (5 min): http://www.youtube.com/watch?v=lVsMUpPgdT0
        The big plantation, US Corporation bankrupt in 1933 (20 min): http://www.youtube.com/watch?v=50cB5yhKR98

        Utan att säga att vad jag ovan skrivit är en korrekt beskrivning av verkligheten, så är åtminstone jag personligen, reellt Rädd, för att det är så.

      • Och för att svara lite mer specifikt på din fråga, ursäkta att det blev två poster.. Jag är rädd för att de just är ute efter att precist Sabotera länders ekonomier. Det som görs nu, är ju att medelklassen utblottas dag för dag. Alla små och medelstora företag blir sakta men säkert lidande, exempelvis genom att de inte ges några lån. Om man tittar till GDP (ca brutto national produkt), så ökar ju (vad jag fått för mig) länders dito, enbart efter större allokeringar i den pengahanterande sektorn. Vilket tydligen också var en stor del av problemet med cypern, att finanssektor var alldeles för stor i förhållande till GDP. Dvs den sk ’tillväxt’ vi ser i olika länder, kommer av att just denna sektor blir större och större, på den reellt producerande delens (småföretagarnas) bekostnad. Dessutom, titta på cypers beslagtagning av pengar från bankerna, där insättargarantin ändå kom att verka – de som (relativt sin egen storlek) förlorade mest på den aktuella dealen (bail-in), var småföretagen. Jättemånga konkursade, och fler har ännu inte tillgång till sina pengar, som är frysta. Jag kommer inte ihåg siffran exakt här för sverige, men jag tror att i princip 90% av alla tjänster som är tillsatta i sverige, alltså 90% av alla sveriges arbeten (men dubbelkolla siffran) är av småföretag. Att då slå ut just dessa småföretag… Det är förödande. Det, om något, ger en arbetslöshet som heter duga…

        Så, att sabotera länders ekonomier, för att kunna integrera dessa tidigare hela och suveräna länder, till en stor stat. Var gruvorna kommer in här… tja, min gissning är att de är råvaror, resurser, som allt annat – förutom just det avgörande att det handlar om reella pengar (ädelmetall). Vilket tydligen har en kritisk roll i hela detta deras plan.

        Självklart, Om så är fallet…

  2. Kanske en filosofisk fråga men:
    Kan man säga att efterfrågan på guld är 100 x tillgången eftersom utställda derivat är 100 x tillgången?
    Tore

    • Om de som äger papperskontrakten faktiskt tror att de kan växla dem mot fysiskt så ja, men gör de verkligen det? Är de så korkade? Kommer de någonsin syna bluffen?

  3. Kan man inte lösa detta genom att gruvbolagen går samman och köper TV-tid, och upplyser världen om dessa förhållanden?
    Alltså avråda från derivat och råda folk att enbart inneha fysiskt guld.
    Borde ju få avsevärd effekt.

    • HAHA Tore. Tror inte det är folket som måste övertygas utan bankerna. Kanske kan pröva ned att maila ut denna info till samtliga banker. Då lär det bli åka av😉

    • Ja, men tyvärr verkar de stora guldbolagen vara med på kuppen. Barrick Gold t.ex: http://gata.org/node/1858

      Barrick Gold has confessed that it and its bullion banker,
      JP Morgan Chase & Co., are the direct agents of the
      central banks in the international control of the gold
      price.

      Med tanke på att resten av de stora bolagen aldrig nämner att guldpriset manipuleras betyder att de också är med på kuppen. Det är ett stort varningstecken.

  4. Det verkar ju inte direkt lovande om tom bolagen vi investerar i är emot oss🙂 I så fall måste det ju vara med löfte om att guldet så småning ska släppas uppåt och bli en bra affär för dem..
    Intressant inlägg lasse, ska kolla in länkarna.
    Såg också ett intressant klipp tidigare idag med Dr. Jeffry Sachs

Kommentera

