Viktigt om ränteavdragsränteavdrag

Hittade något mycket viktigt i kommentarfältet på DI.se, länk. Baron von Knarkmajonnäs ifrågasätter varför han som ej har några skulder ska behöva betala räntan på andras skulder genom sk skatt, lösningen på problemet: ränteavdragsränteavdrag:

Ränteavdragsränteavdrag

På min deklaration gjorde jag avdrag för det som jag tvingas betala i skatt för att betala andras ränteavdrag, eftersom det är sjukt och fel att behöva betala räntan på andras lån. Jag har inga lån, så jag varken belastar samhället eller göder bankerna.

Kommentera

