Guldaktierna föll pga guldpriset?

Guldpriset tre år: 0%
Guldaktierna tre år: -55%

Där dog myten om att det är guldpriset som styr guldaktierna:

goldgdx

Men, men, men, men, det där stämmer ju inte överens med min teori om marknaden, IGNORE! Det kan absolut inte vara så att denna marknad domineras av några få som dikterar aktiepriserna dit de vill med målet att skaka ut alla svaga händer som tror 1000 bolag ska gå i konkurs imorgon. Nej det vore allt för konspiratoriskt, sånt kan inte stämma, omöjligt. Min teori är bättre, även om den inte lyckas förklara vad som faktiskt händer i verkligheten. Vem bryr sig om verkligheten, jag håller mig till min teori, känns tryggast så. Min syn på marknaden har ej förändrats.

4 reaktioner på ”Guldaktierna föll pga guldpriset?

  1. Om guldpriset går upp finns det inga som helst garantier på att aktierna går upp. Men om guldpriset går ner går i princip alla aktier ner. Inte lätt att tjäna pengar under dom förutsättnigarna. Snacka om dubbeltorsk!!!

  2. Man verkar använda guldaktier för att hålla nere guldpriset. Detta i syfte att stärka valutorna så att inflation inte syns så tydligt.

Kommentera

