Guldpriset testar viktig nivå (uppdatering)

Graf som ger en bild av varför MA30 på veckobasis är så viktig och bör bevakas:

goldma30

Guldpriset ser ut att vara i en liknande situation som den i slutet av 2008 när förra uppgångsfasen startade, om guldpriset klarar testet av MA30 från ovan är det kanske ett tecken på att en ny uppgångsfas har påbörjats. MA30 ligger idag vid $1292/oz.

11 reaktioner på ”Guldpriset testar viktig nivå (uppdatering)

  1. Eller…..så brakar det igenom…… sen är vi nere på 1000….och silvret störtar mot 10…man vet en sak….och det är att man inte vet….men man hoppas .

    • Kan, ALLT kan hända, detta är en teknisk nivå, inget annat, gör vad du vill med den, om den inte hjälper dig så använd den inte. Om du tror att guldpriset kan falla till 1000 ska du inte äga ädelmetaller och absolut inte ädelmetallsaktier.

      Trenden är att majoriteten alltid tror guldpriset ska rasa vidare efter att guldpriset fallit från en topp, de lyckas aldrig se uppgångarna som följer, åtminstone inte den från 500 till 1000 och den från 700 till 1900. Trots att guldpriset stigit från 300 till 1300 på 10 år är folk ubernegativa. Det måste vara den enda marknaden i världen som ser ut på detta vis. Otroligt positivt och det är denna stämning som gör mig ännu mera säker på att guldpriset faktiskt är påväg mot $8000/oz, det är nog vad som krävs för att övertyga massan att köpa guld…..😀

  2. Av någon anledning ligger MA30 vid 1289 enligt trading view, enligt Stockchart vid 1292, någonstanns där emellan ligger väl stödnivån

  3. Dave ……jag äger både silver och guld fysiskt. Kommer att fortsätta att lägga i mitt kassa skåp
    som jag gömt i min garderob..Jag är trygg i min investering. Ser alltid köplägen vid såna här tillfällen. Det var inget negativt med mitt inlägg. Tack för en mycket bra blogg. Läser den direkt jag får ett mail . instämmer det du tror om guld. Några är mindre positiv om silver. Vad tror du om silvret? Tro du det hakar på guldet vid en uppgång ?
    mv
    Bergfalken

    • Tjena Rob, jag vet inte riktigt. Skrev lite om det här https://dave1bs.wordpress.com/2014/01/13/bitcoin-tankbar-prisutveckling/

      Tycker fortfarande och har tyckt sedan priset passerade $50 att priset stigit mycket fortare än användandet av bitcoin som pengar. Om priset styrs av samma krafter som dikterar guld, silver och ädelmetallsaktierna är det omöjligt att förutspå vad de kommer göra med priset. Men det kan vara så att de höjde priset till 1200 för att kunna skapa en lång bear-market och på så sätt dämpa intresset för kryptovalutor, kanske lyckas de med det, men det spelar ingen roll på längre sikt.

      Vad tror du om Maxcoin Rob?

Kommentera

