Guldpriset har nått MA400, botten?

Inatt föll guldpriset ned till mitt target MA400 ($1215) i veckografen och har sedan vänt upp något. Det syns tydligt i graferna att algoritmerna som styr handeln reagerar på dessa nivåer, MA400 var inget undantag, nivån nåddes exakt:

MA400

HUI föll ned lite till och nådde mer exakt sin stödnivå i en större triangelformation, stödet kommer hålla om MA400 håller, om inte så bryts formationen till nedsidan, MA400 är extra spännande att följa mao.

Några andra intressanta och  bra indikationer är diverse guldbolag som gått igenom kapitulationsfaser senaste veckorna, det är inte ovanligt att sådana formationer sammanfaller med viktiga bottnar i guldpriset, senast vi såg det var slutet av 2014, när guldpriset bottnade.

 

8 reaktioner på ”Guldpriset har nått MA400, botten?

  1. Jag blir så trött på den ständiga manipulationen och förstår definitivt att ”svaga händer” skakas ur marknaden.
    Jag lyssnade på Harvey Organ på Greg Hunter häromdan och han hävdade bestämt att: ”By december whole thing going to collapse!”
    Underhållande.

    • Det är så den här marknaden fungerar, bara att acceptera och agera utifrån det, vilket är minst sagt svårt tyvärr, men det är vad det är. Guldaktierna hade aldrig blivit så här billiga om det inte vore för dem som försöker skaka ut allt intresse, vi som identifierat vad som sker kan använda detta till vår fördel Rick-Rule-style.

      Harvey Organ ska tas med en stor nypa salt imo, särskilt med tanke på att han inte kunde motivera varför det ska kollapsa just då, jag har följt honom sedan 2008 och han har förutspått närliggande COMEX default enda sedan dess. Istället för att tänka, oj nu har jag gissat fel 500 gånger, nu kanske jag ska börja fundera över om mina teorier stämmer överens med verkligheten så kör Harvey på med samma gamla dynga utan att reflektera.

      • Killen ser ut som en lömsk torped för New York-maffian! 🙂
        Till Organs försvar så lär comex gå i konkurs nån gång, frågan är bara när.
        Enda anledningen till att de riktiga ”experterna” som han kallar dem, är experter är att de gaddat ihop sig och manipulerat till sig förmågan att styra marknaderna som de önskar.
        I övrigt håller jag med.

        • Upp till bevis isf, men om Harvey Organs research indikerade att detta skulle ske redan för fem år sedan kanske man får börja fundera över hur stor hans trovärdighet är. Jag lägger ingen energi på sådana predictions längre så länge de inte är uppbackade av verklig data och hur verifierar man det? Det finns uppenbarligen stora mörkertal på tillgångssidan som ständigt visar sig vara större än ‘experterna’ förutspår.

          Jag håller med dig P, ligger priserna kvar här nere och de fysiska utflödena är för stora så måste comex ta slut förr eller senare, men vad som är troligare är att de som styr priset kommer höja priset innan det kan ske.

Kommentera

